Metal Gear Hideout

 9.9.2024

Informace

  • Premiéra: 5.12.2006 na PSP
  • Výrobce: Kojima Productions
  • Vydavatel: Konami
  • Typ hry: Stealth Action
  • Počet hráčů: 1-6
  • Online: Ano
  • Věková kategorie: 17+
  • Jazykové mutace: JP, EN
  • Oficiální web: klikni zde

MGS: Portable Ops

Data vydání

  • Amerika(PSP) - 5.12.2006
  • Japonsko(PSP) - 21.12.2006
  • Evropa(PSP) - 4.5.2007

Hlášky

  • Python: Can you recall those you've killed in battle, Snake! I do! I have nightmares about them, nearly every night. They won't leave me alone! But I've spilled far too much by now to ever make amends. The nightmares end today! I've been waiting for this moment. The moment when we could meet each other face to face on the battlefield as enemies. Snake, after I've killed you, my purpose will be fulfilled.
176.png

Jakákoli vaše Metal Gear tvorba se může objevit na Metal Gear Store. Stačí napsat na admin@metalgearsolid.cz

Návod

Prison

( vojíni )

Po úvodní animaci zkuste otevřít dveře. Když se je pokusíte otevřít podruhé, začne s vámi mluvit vězeň z protější cely (Roy Campbell). Dozvíte se, že je nemožné dveře otevřít a že musíte použít větrací šachtu pod postelí. Tou prolezte až do další cely, kde naleznete uspávací pistoli (MK22) a novou kombinézu. Po dalším rozhovoru z Royem, který vás pošle do radiokomunikační základny. Vyjděte ze dveří a zbavte se vojáka nalevo. Ve vedlejším objektu můžete najít nůž v cele nalevo, do které se opět dostanete přes ventilaci u podlahy v druhé cele. Dále pokračujte na sever do velké budovy, kde můžete za šedými dveřmi naléz dalekohled (binoculars). Podlezte pod dveřmi a uspěte hlídajícího vojáka. V budově můžete ještě najít ration, jinak už uvnitř nic zajímavého není, proto pokračujte ven. Sřelte vojáka v dálce a jděte k malému objektu nahoře. Propližte se kolem okna, aby vás neviděl voják uvnitř a doběhněte až k východu z mapy v severozápadním rohu.


Comm Base

( vojíni )

Váš cíl, tedy vysílačka, se nachází v budově se satelitem. Tam se nejrychleji dostanete z pravé strany budovy. Do místosti s vysílačkou vedou hned první dveře napravo. Tam kontaktujte Paramedičku a Siginta.


Soviet Patrol Base

( vojíni, důstojník )

Úkolem této mise je shromáždit informace. Opatrně postupujte vpřed dokud nezaslechnete rozhovor dvou vojáků. Od nich se dozvíte o dokumentech, které jsou umístěny v hale na této mapě. Propližte se tedy za jejich zády směrem napravo a skočte ze zdi dolů. Neslyšně se dostaňte až ke schodům, jděte dál, až spatříte vojáka chodícího u vchodu do haly. Odstraňte ho ze hry střelou do hlavy a cestu dovnitř máte volnou. Dokumenty hlídá důstojník. V klidu se připlížíme za jeho záda a pošleme ho k zemi. Tajné dokumenty jsou naše.


Soviet Patrol Base

( vojíni )

Jelikož v této hře máte možnost rekrutovat vojáky z řad nepřátel, tak teď máte šanci nějaké zajmout. Poblíž vaší startovní pozice zrovna jeden obchází. Až k vám bude zády, chytněte ho pod krkem a mírně přiduste. Když už nebude při smyslech, odtáhněte ho do svého náklaďáku.


Comm Base

( vojíni )

Campbell má příznaky malárie, proto jste vysláni kontaktovat Paramedičku přes vysílačku v communication base. Nyní začínáte v protějším rohu lokace, a také nepřátel je trochu více. Pokuste se tedy nějaké zajmout. Na průchod k vysílačce můžete použít nově získaného spolubojovníka Jonathana, protože může projít kolem stráží bez povšimnutí a navíc je může rychleji dotáhnout k autu. Vysílačku najdete opět ve velké budově se satelitem. Nedaleko vašeho náklaďáku je v budově schovaná pistole M1911A1, u ní se taky v podlaze nachází průlez kterým se můžete proplížit rovnou k vysílačce.


Hospital

( vojíni, lékařky )

Vaše kroky teď vedou do místní nemocnice pro léky na malárii. Pokud prohledáte první tři budovy označené na mapě, nic nenajdete. Váš cíl se nachází až v nejvzdálenější budově v prvním patře ve dveřích na konci chodby. Při prozkoumávání mapy si dejte pozor na doktorky, které se pohybují v prostřední budově. Když hrajete za Jonathana, snadno vás prohlédnou, začnou vřískat a tím spustí poplach.


Research Lab

( vojíni, vědci )

Tolik potřebné léky by se tedy měly nacházet ve výzkumné laboratoři. Vydejte se tedy rovně po cestě, až dojdete k hromadě krabic. Vylezte po nich až na vrchol, zbavte se vědce a pokračujte po rampě až nahoru. Po shlédnutí animačky se vydejte do velké budovy před vámi. Postupujte dále chodbou, dokud neuvidíte napravo dveře označené křížkem.V přilehlých budovách můžete nalézt TNT, chaff granáty, pentazemin a hlavně užitečný štít v jihozápadní budově.


Comm Base

( vojíni, důstojníci )

Aby jste zjistili kam postoupit dále, musíte nejdříve sestavit špiónskou jednotku. Pokud máte málo vojáků, musíte nějaké narekrutovat. Můžete jít kamkoliv, ale doporučoval bych communication base už kvůli tomu, že zde můžete znovu kontaktovat Para-medic, která se k vám později přidá (rozmístěte špióny do lokace Hospital) a také je zde více druhů vojáků. Snažte se jich tedy zajmout co nejvíce. Až budete hotovi, najeďte do menu a dejte "abort mission". Potom vojáky rozmístěte do různých lokací ve spy unit (doporučoval bych hlavně do Supply depot).


Supply Depot

( vojíni, důstojníci )

Potřebujete získat mapu. Ta se nachází vzadu ve velké budově. Hlídá jí jen jeden strážný, který pro vás nebude problémem. Po získámí mapy se vám zpřístupní dvě nové oblasti (Rail bridge a Town). Neváhejte a hned je obsaďte špiony.


Rail Bridge

( vojíni )

Úkolem této mise je pouhé pozorování. Doběhněte tedy na vyznačené místo. Zjistíte že most je neprůchodný. Tím pro vás prozatím vše končí. Nyní musíte získat informace od špiónů, aby jste mohli odlákat vojáky na mostě. Pokud jste už nějaké rozmístili, získáte od nich zprávu, kde máte umístit výbušniny, které by odlákali hlídku z mostu.


Soviet Patrol Base

( vojíni )

Zničte sklad v jihovýchodním rohu. Pokud nemáte dostatek výbušnin, naleznete je dole v průlezu vedle hromady prken (nebo co to je) blízko náklaďáku. V hlavní budově je ješte schovaná M16A1.


Town

( vojíni, důstojnice )

Tady už trochu přituhuje, vaším cílem jsou tři nákladní auta. Situaci nejlépe vyřešíte tím, že z dálky uspíte co nejvíce vojáků, a pak rychle naběhnete s výbušninou v ruce odpálit automobily.


Research Lab

( vojíni, vědci )

Zde musíte zneškodnit alespoň jeden ze dvou ovládacích panelů. Vyberte si tedy ten blíže vám a vydejte se ho vyhodit do vzduchu. Stráží v oblasti moc není, tak to bude snadné.


Supply Depot

( vojíni, důstojníci )

Tato mise již není povinná, nicméně pokud jí splníte, zjednodušíte si tu následující (na mostě bude méně nepřátel).V této lokaci stačí zničit auto, které se nachází dole na mapě. Ve velké budově úplně vzadu můžete nalézt Scorpion.


Rail Bridge

( jednotky FOX )

V této misi se poprvé setkáte s jednotkami FOX, proto se pokuste některé z nich naverbovat. Přejděte tedy most a zamiřte k vyznačenému místu, které vede do přístavu. Díky vaším sabotážním akcím zde není příliš vojáků, tak bude průchod snadný. V objektu na jihozápadě je za ukryta brokovnice M37 spolu s náboji.


Harbor

( vojíni )

Vaším úkolem je prozkoumat přístav. Vydejte se tedy vpřed. Na střeše budovy před vámi se nalézá kulomet M63, dole potom naleznete erotický časopis. Dále pokračujte přes lávku a vstupte do dveří v trupu lodi. Až budete uvnitř, můžete si udělat malou vycházku po horní palubě. Tam se na hromadě beden povaluje papírová krabice. Když skončíte s kocháním se výhledem na moře, zamiřte po schodech do podpalubí. Po animačce přelezte bedny a jděte k bedně která je přikrytá plachtou. Po splnění mise se vám otevře oblast Security base, rozmístěte do ní tedy své špiony.


Security Base

( vojíni, jednotky FOX )

Až vám špioni podají report, vydejte se tam. Dokumenty které potřebujete se nachází v severovýchodní budově v 1. patře. Ty hlídá člen FOX Unit, tak buďte opatrní. Do zamčených dveří v přízemí se dostanete tak, že chytnete hlídajícího vojáka pod krkem a dotáhnete ho k nim. Za dveřmi je uskladněno AK-47. Podzemí se nachází systém větracích šachet, který vám může pomoci k nepozorovanému pohybu mapou.


Warhead Storage

( důstojníci, důstojnice )

Projděte dveřmi a sejděte až dolů domístnosti s bednami. Zde si dejte pozor na laserové senzory. Když vylezete po žebříku nahoru, naleznete termobrýle (Therm G), které vám pomůžou senzory odhalit. Kde jsou senzory také poznáte tak, že mezi sloupky jsou černé pruhy. V této místnosti se ještě nachází odsřelovačka Mosin Nagant, ta je ale chráněna senzory. Pokud se k ní chcete dostat, musíte se pod nimi proplazit. Postupujte dále skrze dveře, které jsou nahoře. Poté můžete jít dále buď dveřmi na pravo přes ochoz nebo sejít až dolů. Obě cesty vás ale zavedou na jedno místo, tedy k ovládacímu panelu, který musíte zničit. Jelikož vás teď čeká souboj s prvním bossem, doporučuji odpálit panel členem vašeho týmu, se kterým budete chtít jít do boje (nejlepší bude asi Snake). K výbuchu ale nedojde. Nyní vás čeká souboj s Pythonem.


PYTHON

Souboj s ním není až tak težký. Taktika boje je taková, že na něj musíte neustále mířit, kroužit kolem něj a střílet. Pokud ho chcete dostat na svou stranu, musíte ho porazit pomocí uspávačky. Dejte si ale pozor na jeho zmrazovací granáty. Pokud vám přesto zmrazí zbraň, přimáčkněte se k topení (jsou tam dvě, na mapě jsou vidět jako šedé čtverce).


Airport

( jednotky FOX, důstojníci )

Polohu letiště zjistíte od špionů umístěných v nemocnici. Jakmile dorazíte na letiště sejměte hlídkujícího vojáka a vstupte do letištní haly. Tam zlikvidujte důstojníky a pokračujte do zadní místnosti, kde naleznete brokovnici M870. Vylezte do vyššího patra po schodech a pokračujte směrem na západ. V poslední místnosti opět vystupte do dalšího podlaží, tam zneškodněte vojáka a vyslechněte chlápka v černém saku.


Silo Entrance

( jednotky FOX )

V této oblasti se nechází poměrně dost nepřátel a spustit alarm není nejlepší řešení. Proto si vezměte do svého týmu vojáka z FOX Unit, vyzbrojte ho nožem, uspávačkou nebo, pokud má dostatečnou dovednost CQC, jenom holýma rukama. Vyražte vyklidit cestu pro Snakea, čeká vás totiž další boss. Vyběhněte po rampě nahoru, za bednou zneškodněte vojáka. Sebehněte dolů, za dveřmi na vás čeká další. Pokračujte dál, v okně spatříte další oběť. Zaběhněte za roh a ze zadu doražte dalšího nepřítele. Pokud vylezete žebříkem na malou budovu v severozápadním rohu projdete přes můstek, najdete RPG, pod malou budovou se nacházejí i rakety. Cesta pro Big Bosse je tedy volná. Přepněte se tedy na něj a dostaňte se až k místu označeném křížkem.


NULL

Takže jak porazit dokonalého vojáka? Pokud použijete správnou taktiku, bude pro vás souboj jednoduchý. Můžete buď vybaveni body armorem a dostatkem lékarniček pobíhat kolem něj a střílet, anebo využít druhou taktiku nazvanou "hra na honěnou kolem bedny". Ta spočívá v tom, že zaběhnete za bednu, Null půjde za vámi a jelikož není jeho inteligence až tak vysoká, bude se vás snažit zastřelit skrze ní. Po třech dávkách střel vždy přebíjí, tak to je vaše šance. Vykoukněte, zaměřte a střelte. To opakujte dokud nebude po něm. Dávejte si ale pozor na jeho útoky mačetou z blízka, které vám uberou zbytečně moc zdraví.


Silo Entrance

( jednotky FOX, důstojník )

Snake je zajat a vaším úkolem je zjistit, kde je uvězněn. To se dozvíte vyslýcháním vojáků. Obyčejní vojáci nic neví, proto musíte nalézt důstojníka. Ten je v jihozápadním rohu mapy dole v průchodu. Ale aby jste nemuseli procházet celou mapu, je tu malý trik. Hned na začátku, když vyběhnete po rampě nahoru se zbavte vojáka hlídkujícího za bednou, zachyťte se rukama za zábradlí, až bude k vám voják dole zády spadněte z něho a znovu se zachytněte za trubku. Poté přeručkujte až k průchodu, skočte na bedny a v tichosti se vydejte vyslechnout důstojínka. Ten vám konečně řekne o lokaci Guest house, kde se nachází Snake.


Town / Rail Bridge

( vojíni, jenotky FOX / vojíni, důstojníci )

Zjistili jste sice že Snake je držen v Guest house, ale nevíte jeho přesnou polohu. Od špiónů dostanete hlášku, že ve městě se nachází agent který ví, kde je Guest house a že u Rail bridge je mapa ke Guest house. Kam zamíříte je tedy na vás.

Town: Vemte si s sebou MK22 nebo Mosin Nagant. Jděte kousek po most a uspěte vojáka, který chodí po náměstí. Poté se vydejte nahoru po rampě. Schovejte se za bedou, která je u druhé lampy. Čekejte dokud kolem vás neprojde agent se strážným. Připližte se za nimi nedříve odstraňtě strážného a pak vyslechněte agenta nebo je oba uspěte a odvlečte do náklaďáku.

Rail bridge: Mapa kterou máte získat se nachází v jihozápadní budově v zadní místnosti. Nejdřív vyřiďte hlídku blíže k vám a pak se opatrně dopližte k bednám u budovy. Dejte si pozor na vojáka který kouká z okna protějšího objektu. Zaťukejte na bednu, čímž přilákáte důstojníka hlídajícího dveře. Až bude u vás, neslyšně se ho zbavte. Pak už stačí vstoupit do budovi a získat mapu.


Guest House

( vojíni )

Jděte podél pravé strany domu. Zbavte se vojáka a dejte si pozor na patrolující nepřátele nad vámi. Pokud vyjdete po rampě do dveří, dostanete se do zadní části Guest house. V zadní části naleznete v kuchyni na policích nůž. V místnosti vedle pak revolver SAA. Je zde také poklop, kterým se můžete dostat do podzemních větracích šachet, kde sa dají sehnat některé užitečné věci, jako třeba chaff granáty, papírová krabice a náboje. Až skončíte se sběrem předmětů, vydějte se zpět ven. Vydejte se úzkou uličkou až na její konec, tam najdete dveře, které vedou do sklepení k uvězněnému Snakovi.


Plant

( vojíni, jednotky FOX )

Na konci této mise vás čeká Metal Gear, prot se dobře vybavte. Doporučuji vzít sebou TNT, RPG, lékarničky a body armor. Situaci kolem strážní budovy vyřiďte sniperkou. Pokud vyjdete po rampě nahoru, pod stolem se nachází GA-KO (kachnička na odlákání nepřátel). Až odklidíte z cesty všechny nepřátele vyražte s Big Bossem k zadnímu vchodu do haly. Metal Gear vás už očekává.


METAL GEAR RAXA

Na nic nečekejte, vybavte se brněním, do ruky vezměte TNT a vyražte do boje. Když zavoláte Ghostovi, dozvíte se, že slabinou Metal Gearu jsou jeho nohy. Držte se tedy jeho rady a pokládejte výbušniny k jeho nohám. Můžete použít i RPG, ale šetřil bych si ho na pozdější etapu souboje. Když budete klást nálože, dejte si pozor na plameny z motorů které vám mohou ublížit. Pro usnadnění souboje si můžete změnit ovládání, Ursula vám nebude schopna na chvíli číst myšlenky (známy trik z MGS 1) a nebude na vás tolik útočit. Metal Gear má dva druhy útoků - kulometem a raketami. Oběma se dá uspěšne uniknout pouhým běháním. Také si dejte pozor na bedny v hale. Když na nich MG přistane nebo blízko nich odpálíte TNT, tak vybouchnou a mohou vás zranit. Když Metal Gear konečně padne, přijde na řadu RPG. Ghost vám opět poradí, že máte mířit na odpalovače raket (to velké oranžové). Poškození způsobujete jen když jsou odpalovače otevřené. Pokud se z jednoho kouří, musíte střílet na druhý. V útocích pokračujte dokud Metal Gear nepadne. Poté se ale dozvíte nemilé zprávy. Metal Gear který jste právě zničili byl pouze prototyp - Metal Gear Raxa a také že Johnatan zemřel.


Ravine

( důstojníci, vojíni )

Běžte pořád podél zábradlí, u domku hlídá důstojník, zbavte se ho. Za rohem na vás čeká další, tak ho nešetřete. Dole po lávce se prochází další voják. Prozkoumávat oblast nemá cenu, najdete zde pouze pár kouřových a obyčejných granátů. V levo dole spatříte východ z lokace. Kolem kamene ležícího přes cestu se dostanete jednoduše přeručkováním.


Power Substation

( vojíni, důstojnice )

Vystupte po rampě až nahoru, za bednami se prochází jedna vojanda. Až jí zlikvidujete, pokračujte k okraji rampy. Odtud máte dobrý vyhled na další nepřátele. Na nic nečekejte a uspěte všechny v dosahu. Poté vylezte po žebříku na vysokou konstrukci. Odtud přeskočte na střechu, běžte dále, slezte po žebříku a nakonec vstupte do budovy. Pokud se vydáte nalevo, naleznete samopal M10. Když půjdete chodbou se žlutými pruhy, zahnete další chobdou doleva a pak znovu doleva, dojdete k cíli vaší mise.


Power Substation

( vojíni, důstojnice )

Technici pro vás vyrobí časovanou bombu. Vyzbrojte se jí a vyražte. Průchod lokací je stejný jako v předchozím případě. Až dojdete k ovládacímu panelu, položte na něj nálož. Udělejte to ale se Snakem, protože vás čeká opětovný souboj s Nullem.


NULL podruhé

Taktika je stejná jako při vašem minulém střetnutí, tedy obíhejte okolo beden a střílejte jen když nabíjí. V lokaci se nachází pár lékarniček i nábojů, takže o zásoby zdraví i střeliva nebude nouze.


Silo Entrance

( jednotky FOX, důstojníci )
Teď vás čeká souboj s časem, na průchod mapou máte 5 minut. Nezahálejte a vydejte se po rampě nahoru. Za bednou odstraňte vojáka, seběhněte dolů a pokračujte k rohu objektu, kde vlezte do průlezu. Na druhé straně se skrýte za bedny a až k vám bude patrolující voják zády, doražte ho. Zaběhněte doprava, tam si dejte pozor na důstojníka s RPG. Teď stačí dojít dolů k místu označeným křížkem.


Silo Complex

( jednotky FOX )

Do týmu si vezměte někoho z FOX unit a vybavte ho nožem nebo jiným nástrojem pro tichou práci. Pod svou kontrolu si tedy vezměte vojáka z jednotky FOX. Vydejte se tedy nahoru. Zde si dejte pozor na kameru s kulometem. Zneškodněte vojáka. Opodál se nachází voják se štítem, toho musíte chytit pod krkem a odstranit. Jděte do dveří před kterými hlídal voják se štítem. Tam přeskočte na další plošinu a potom na bedny. Tam seberte klíč a vraťte se zpět. Klíčem otevřete dveře u kamery, které předtím nešli otevřít. Za sloupem je schovaný voják, když ho odstraníte, naleznete číslo 14575. To je frekvence potřebná k otevření dveří v další místnosti. Do vysílačky tedy zadejte 145.75 a dveře se otevřou. Vyjděte po schodech nahoru. Než vstoupíte do dveří, klepněte na stěnu a příchozivšího vojáka vyslechněte. Od něj zjistíte že frekvenci pro další dveře napsal "někam vysoko". Jděte tedy dále, vojáka ze štítem opět přiškťte. Na stropě napsaná frekvence 147.42. Proběhněte přes most dále. Ťukněte do bedny, tím přilákáte vojáka. Toho se zbavte, vyskákejte po bednách a ve škvíře najdete chaff granáty. Jeden ihned použijte a proběhněte okolo kamer. Tam je na skle napsáno číslo 128, je psané ale z druhé strany, tudíž frekvence je 148.51. Vyběhněte po rampě, přeběhněte most a dalších dveřích rychle seberte klíč. Z mostu skočte na ten pod sebou a odemkněte si dveře. Tam sejděte úplně dolů a jste z mise venku.


Silo Complex - CUNNINGHAM

Do mise se pořádně vyzbrojte, čeká vás opět souboj s bossem. Snakeovi dejte kulomet M63, vestu, uspávačku a medical kits. Souboj s Cunninghamem není příliš těžký. Do ruky chytněte kulomet a palte do jeho vznášedla. Až se z něj začne kouřit a sletí níž, vytáhněte pistoli a střílejte do něj co nejvíce. Dejte si pozor pokud řekne "Dodge this", to na vás totiž vyšle spršku raket, tak je dobré se klidit z dosahu. Jeho střelám z kulometu a laseru se nejlépe vyhnete během. Pokud na vás stříli rakety ze shora, přeskočte zábradlí a zavěste se, rakety vás nezasáhnou. Cunnighama vyřídíte vcelku rychle. A teď vás čeká finální souboj.


Launch Control Room - GENE

Gena lze porazit jen tak, že budete pozorně sledovat jeho pohyby. Na boj s ním se vybavte stun granáty, MK22kou, rationy a medkity. Gene je extrémně rychlý, a proto bezhlavě střílení není dobrou volbou, většině střel se totiž vyhne. Útočte na něj pouze pokud: běží pryč a je k vám zády, když dostřílí salvu nožů, a když se připravuje k vrhnutí nožů. Když se připravuje k rychlému útoku (září žlutě) vyhněte se mu, poté bude na chvíli sehnutý, tak ho střele do hlavy. Pokud na vás použije svůj ochromující hlas, hoďte mu pod nohy stun granát. Stun granáty po něm také průběžně hažte, když jde pomalu k vám. Pokud se budete uhýbat jeho útokům a budete efektivně využívat střelbu, nebude pro vás tento vcelku obtížný souboj žádným oříškem. Až ho porazíte, v klidu si vy chutnejte závěrečné outro. Blahopřeji, dohráli jste Metal Gear Solid: Portable Ops!


Anketa

Co říkáte na Metal Gear Rising?

Celkem 10292 hlasů | Staré ankety


Přispějte prosím na webhosting!


Informace a další formy podpory


Přidejte si nás na Facebooku

Hideout na Facebooku




Design by Fineway Studios | HTML & CSS by RaĎim | PHP by snakeeater
Copyright 2004-2007 Metal Gear Hideout