Základní informace
Závěr příběhu
Již od začátku vývoje hry Hideo Kojima tvrdil, že MGS4 je poslední díl Metal Gear Sagy. Tento výrok následně změnil na "MGS4 je poslední kapitolou příběhu Solida Snaka". V MGS4 se tak stáváme svědky posledních dnů Snakova života a během nich dostáváme odpovědi na tak často pokládáné otázky. Všechny části zapadají do sebe, příběh se uzavírá.
Ovládání
Levý analog: Pohyb.Pravý analog: Pohyb kamery (i ve First Person Modu)
Δ: Jde o multifunkční Action Button. Jeho funkce vždy záleží na situaci, ve které se Snake nachází. Můžete jeho stisknutím přeskakovat překážky, přitisknout se ke zdi, vylézt na žebřík atd. Když leží Snake na zemi na břiše, stisknutím tlačítka se přetočí na záda, držením tlačítka začne hrát mrtvého. Když držíte nepřítele v CQC, stačí zmáčknout Δ a Snake mu podřízne hrdlo.
□: Již neslouží jako tlačítko pro střelbu. Jeho funkce je nyní zapnutí či vypnutí automatického zaměřování.
X: Tradičně, zmáčknutí tlačítka X slouží k pokleknutí, tentokrát se ale Snake může takto skrčený pohybovat. Stisknutím a držením tlačítka si Snake lehne a může se plazit. Během běhu udělá Snake stisknutím X kotoul.
О: Nabíjení zbraně.
R1: V případě, že je namířena zbraň, se používá R1 pro střelbu. Když zbraň namířena není, funguje jako CQC tlačítko.
L1: Zmáčknutím a držením L1 Snake zamíří. Stisknutí L1+Δ se hra přepne do FPS módu, který ovládáte stejně jako mód s kamerou za zády. Opětovné stisknutí Δ kameru vrátí zpět.
L2 / R2: Výběrové menu, jak jsme na něj zvyklí.
Gameplay
Psyché GaugePod klasickým Life Barem se nachází místo Stamina Baru tzv. Psyché Gauge, který určuje Snakovu psychickou rovnováhu. Ta může být ovlivněna morálkou lidí kolem vás nebo tím, jak je bitva divoká. Čím je Psyché nižší, tím hůře se Snakovi bude mířit či soustředit na jiné aspekty bitvy. Snake může své Psyché zvýšit například četbou nemravných časopisů. Postupem času ale Psyché samo přibývá a to v závislosti na Stressu. Čím je Psyché vyšší, tím rychleji Snakovi přibývají životy.
Stress Meter
Stress Meter určuje jak moc je situace na bojišti vypjatá a jak moc je jí Snake vystresován. Pokud začne být situace příliš vypjatá, Snake se dostane do stavu absolutního ponoření se do bitvy a začne střílet mnohem přesněji a začne méně vnímat bolest, čímž mu ve výsledku budou zranění ubírat méně životů. Poté, co se Snake z tohoto stavu dostane, klesne Psyché Bar prakticky na nulu a Snake začne být z bitvy pořádně vyčerpaný. Čím je Stress nižší, tím rychleji Snakovi přibývá Psyché.
Radar
Radar analyzuje okolní prostředí a zobrazuje všechny jeho rušivé elementy - zvuky, pohyb apod. Všechny tyto údaje Snakovi pomáhají určit, kde se nachází jeho nepřátelé, ale taktékž ho můžou zmást, protože zvuk či pohyb může vydávat i například zvíře či výbuch bomby.
Camo Index
Počet procent Camo Indexu určuje jak moc dobře je Snake skrytý. Je-li tedy Camo Index na 100%, je Snake prakticky neviditelný.
Threat Ring
Kolem Snaka je tzv. Threat Ring, který funguje jako jakýsi Snakův šestý smysl. Výčnělky tohoto kruhu ukazují, kterým směrem se nachází nepřítel. Čím je výčnělek větší, tím blíže je ke Snakovi.
Mapa
Mapu si můžete tentokrát prohlížet ve 2D i 3D režimu.