Základní informace
Data vydání
Japonsko(PSP) - 29.4.2010Amerika(PSP) - 8.6.2010
Evropa(PSP) - 17.6.2010
Velká Británie(PSP) - 18.6.2010
O hře
Po vydání MGS4 bylo velkým otazníkem, jakým směrem se Metal Gear série vydá. V Konami bylo rozhodnuto, že je třeba udělat multiplatformní MGS, aby nebyli majitelé Xboxu 360 ochuzeni. Tak začaly práce na MGS: Rising, což je MGS4 spin-off s Raidenem v hlavní roli. Kojima se ovšem bude na této hře podílet pouze jako producent, protože se rozhodl naplno věnovat právě MGS: Peace Walker. Sám Kojima označuje MGS: Rising za projekt, který není zrovna podle jeho představ, ale který je v jeho očích next-gen pokračováním MGS série. Podle jeho slov je ale v jeho srdci plnohodnotným pokračováním pouze MGS: Peace Walker, který tajně nazývá MGS5. No a proč se vlastně Kojima rozhodl pracovat raději na PSP hře, než na hře pro Playstation 3 a Xbox 360? Kojima tvrdí, že důvodem je obrovská popularita PSP v Japonsku. Z rozhovorů ale vyplývá, že Rising Kojimovi skutečně nevoní, navíc tým, který na Rising pracuje, je skupina nováčků, se kterými Kojima zatím nepracoval. Naproti tomu, na Peace Walker pracuje stejný tým, který pracoval na MGS4, a všichni jeho členové jsou odhodlání vymáčknout z PSP maximum, stejně jako se jim to podařilo s PS3. Podle jejich slov se pokusí vytvořit alespoň tak kvalitní hru, jakou je MGS4. No, uvidíme.
Ovládání
Shooter type
Normal mode
Analog | pohyb |
D-pad |
- Up: akční tlačítko - Down: přikrčení - Down (při držení): zalehnutí - Left (při držení) + □ / О: výběr vybavení - Right (při držení) + □ / О: výběr zbraní |
X, □, О, Δ | pohyb kamery |
L (při držení) | míření |
R | útok, CQC |
Start | pauza a herní menu |
Select | přepínání mezi normálním a automatickým zaměřováním / co-op komunikace / CODEC |
Aim mode
Analog | pohyb |
D-pad |
- Up: nabíjení - Down: přikrčení - Left: přepnutí kamery za levé rameno - Right: přepnutí kamery za pravé rameno |
X, □, О, Δ | pohyb kamery |
L (při držení) | míření |
R | střelba |
Start | pauza a herní menu |
Select | nic |
Action type
Normal mode
Analog | pohyb |
D-pad | pohyb kamery |
X | přikrčení |
X (při držení) | zalehnutí |
□ | útok, CQC |
О + L (při držení L) + Left / Right D-pad | výběr vybavení |
О + R (při držení R) + Left / Right D-pad | výběr zbraní |
Δ | akční tlačítko |
L | nastavení kamery do původní polohy |
R (při držení) | míření |
Start | pauza a herní menu |
Select | přepínání mezi normálním a automatickým zaměřováním / co-op komunikace / CODEC |
Aim mode
Analog | pohyb |
D-pad | pohyb kamery |
X | přikrčení |
□ | střelba |
О | nic |
Δ | nabíjení |
L (při držení) | přesné míření |
R (při držení) | míření |
Start | pauza a herní menu |
Select | nic |
Hunter type
Normal mode
Analog | pohyb |
D-pad | pohyb kamery |
X | přikrčení |
X (při držení) | zalehnutí |
□ | útok, CQC |
О | akční tlačítko |
Δ | přepnutí do mířícího módu |
L (při držení) + □ / O | výběr vybavení |
R (při držení) + □ / O | výběr zbraní |
Start | pauza a herní menu |
Select | přepínání mezi normálním a automatickým zaměřováním / co-op komunikace / CODEC |
Aim mode
Analog | pohyb |
D-pad | pohyb kamery |
X | přikrčení |
□ | přepnutí z mířícího do normálního módu |
О | nabíjení |
Δ | střelba |
L | nic |
R (při držení) | přesné míření pomocí analogu |
Start | pauza a herní menu |
Select | nic |